abstract
. Evo jednostavnog primjera:Vozilo
je apstraktna klasa s jednom apstraktnom metodom Pokreni()
.Oblik
:Oblik
:1public class Krug : Oblik
2{
3 private double radius;
4
5 public Krug(double r)
6 {
7 radius = r;
8 }
9
10 public override double IzracunajPovrsinu()
11 {
12 return Math.PI * radius * radius;
13 }
14}
15
Oblik
, kao što su Trougao
i Kvadrat
, svaki sa svojom implementacijom IzracunajPovrsinu()
.Kvadrat
:1public class Kvadrat : Oblik
2{
3 private double stranica;
4
5 public Kvadrat(double s)
6 {
7 stranica = s;
8 }
9
10 public override double IzracunajPovrsinu()
11 {
12 return stranica * stranica;
13 }
14}
15
Color
klase. Također, dostupne su osnovne boje koje možete koristiti, poput crvene, plave i zelene.Colors
. Evo jednostavnog primjera:0xFF42A5F5
predstavlja prilagođenu nijansu plave.1fonts:
2 - family: MyCustomFont
3 fonts:
4 - asset: assets/fonts/my_custom_font.ttf
5
1Text(
2 'Ovo je moj custom font!',
3 style: TextStyle(fontFamily: 'MyCustomFont'),
4);
5
var
. Na primjer:ime
koja pohranjuje string "Marko".Int
, Double
, String
, Bool
, i mnoge druge. Svaki od ovih tipova koristi se za različite svrhe:let
za definiranje konstantne.pi
je konstantna koja pohranjuje vrijednost 3.14 i ne može se promijeniti kasnije.1var godina: Int = 2023
2let naziv: String = "Swift Programiranje"
3
4godina = 2024 // Ovdje mijenjamo varijablu
5// naziv = "Novi naziv" // Ovo bi izazvalo grešku
6
godina
može mijenjati, dok konstantna naziv
ne može.1class Automobil(val model: String, val godina: Int) {
2 fun vozi() {
3 println("Vožnja $model iz $godina")
4 }
5}
6
1class Automobil(val model: String, val godina: Int) {
2 companion object {
3 fun izracunajGodine(model: String, godina: Int): Int {
4 return 2023 - godina
5 }
6 }
7}
8
1val godine = Automobil.izracunajGodine("Toyota", 2020)
2println("Automobil ima $godine godina.")
3